Som rubriken lyder så har jag haft problem med min klocka.
Jag körde i Nice den 27:e juni och använde då för första gången min klocka på tävling över alla tre grenar i en följd.
Följande tillbehör användes under Nice:
Pulsband
Kadens
Hastighet
För att vara säker på att allting skulle fungera gjorde jag ett test dagarna innan, där jag startade klockan (inställd på att allt skulle registreras) en bit ifrån cykeln, dvs ingen signal ifrån hastighet eller kadens.
Efter några minuter gick jag till cykeln och trampade runt cykeln för att se att hastighet och kadens registrerades. Vilket det gjorde, dvs. allting fungerade så som jag ville.
Under själva tävlingen skedde följande. Starten gick och klockan registrerade min puls i ca: 30-40 sekunder, sedan fungerade inte pulsmätaren längre. Väl upp på cykeln insåg jag att varken puls, kadens eller hastighet fungerade, och då jag inte ville bryta klockan (pga. att jag vill veta min tid) så körde jag således 18 mil utan kadens, hastighet eller puls. Även den avslutande maran fick köras utan puls, och där slet jag till slut av mig pulsbandet.
Jag har fått i höra i efterhand att man kan söka efter signal genom att hålla in "lysknappen". Men min fråga är om det är någonting jag missar med klockan när den inte fungerar som jag vill.
Kommer jag hitta signalen om jag håller in "lysknappen"?
Har någon av er några tips på hur jag ska få det att fungera?
Jag ska köra Kalmar på lördag och önskar ha allting fungerande då.
/Thomas